3.5.11

kami lah otai..

dulu aku dok asrama. Nama asrama aku Dato Haji Hussein. Nak jadikan cita last satuday dated on 30 April 2011 aku berjumpa balik dengan senior aku masa sekolah dulu2. Bukan secara sengaja, tapi ini semua telah la di rancang 2 bulan sebelum. Sumpah best, sebab kami boleh ungkit balik zaman2 jahil dulu. hahahaha. kami sangat OTAI. kami tak macam budak2 lain yang skema, muka buku, ontime masuk sembahyang kat surau. Aku and senior2 aku yang tak berguna masa dulu tidak sekali2 berbuat begitu. wahahahah. kitaowang sembahyang dalam bilik jer. sebab malas nak baca Yasin lepas solat maghrib. jahil kan. wahahahaha.

kalau bab pegi makan, mesti geng2 kami kena boooo dengan aspura(budak asrama lelaki). sebabnya aku pun tak tau, mayb sebab kami adalah otai dan selalu di sebut2 oleh semua orang.

Antara perengai jahil yang kami buat dizaman dahulu

1. orang lain pegi skolah beratur and jalan ramai2 cam anak semut, aku n geng2 aku tak da masa nak buat semua tu. buang masa . hahaha

2. orang lain pegi breakfast dalam kol 7 dekat dewan makan. kami kol 7 baru bangun n dengan muka bunkface pegi mandi bawak towel n baldi.

3. orang lain  pegi makan amek buah tembikai satu, kami balas sampai dua. pernah satu kali tu makcik buah tu kejar aku n da geng dengan pisau panjang potong tembikai tu, hahahhaa.. orang lain tak berani buat. kami jerh. (budak2 yang masih tak dapat hidayah)

4. Kalau dulu duduk asrama nak ke dorm sebelah pun kena pakai tangan panjang ok. walaupun ko pegi nak pinjam penyapu. aku n da geng ado nak buat. mintak ampun, aku pakai singlet jer. pastu tutup dengan tuala.

5. dulu aku rajin bawak novel. orang lain tukang pinjam jer, sampai satu tahap ada spotcheck aku kena pukul dengan warden. sebabnya pembekal novel terbanyak ketika itu. Buku skolah ado nak baca. mintak simpang. (sebab tu aku jadi bangap sampai skang)

6. benda nih masihs segar dalam ingatan aku, aku n da geng aku kumpul paper bacaria semata2 nak baca "kisah malam pertama" sekali kena rush dengan warden. semua terabur lari, tapi tak terlepas. kena ceramah n kena maki (bukan sebab sangap. sebab kami banyak duit nak beli paper tu)

7. sembayang berjemaah la paling kami malas. aku n da geng mesti masuk lambat. masuk time orang sujud, then amek saf belakang, sembahyang sorang. hahahaha. alasan nya panjang sangat doa tok imam. hahahaha. sebab tu aku tak dapat hidayah sampai sekarang.

8. time qiamulai la paling aku malas. sebab kena bangun awal pagi, then sembahyang taubat terus. aku ingat satu peristiwa, aku masuk lmbat dalam surau, sembahyang qiamulai sangat la lama sujud n rukuknya. aku tengah sujud. aku fedap lama sangat, aku tido kat belakang. masa tu lammpu tutup. sebab nak amek feel. lepas qiamulai sembahyang taubat lak, aku tak buat. aku sambunng tido kat belakang. cam best jer dengann gelap n tido dalam keadaan masih betelekung. aku ingat lagi ustaz yang jadi tok imam tu berdoa sambil nangis2. aku kat belakang nih lak terus sedap di buai mimpi. siap pesan kak member lagi, dah habis semayang tolong kejut. jahil tol aku. hahahaha

9. aku kena jaga tiang skolah sebab aku lari balik awal time rehat(lunch) berdiri cam orang bodoh. wahahaha. padan muka aku

banyak lagi ah benda dajal aku buat bersama geng2 aku. tapi tu semua kengangan yang tak dapat aku lupakan., benda tu la yang mematangkan kita dalam tak sedar sebenarnya. 

i miss u all my besties. aku berharap persahabatan kami tak berakhir sampai sini....

gambar yang sempat snap....

Ini actually last snap after we were having karoeke session. mereka sangat teruja nak tangkap pic dengan mamat separa gelap itu. hehehe

Anak kak ela bersama kak gee n kak atul. anak kak ela sijibik cam bapak dia. pada hari kami bertemu kak ela la menjadi bahan kutukan kami. heheheh

Taken by encik tunang aku. please la. suka sangat tangkap angel yang boleh nmpak aku  gemuk. 

kami yang bajet hot, baju pink itu sudah menjadi mak budak. kak ela. hahaha

aku and ketua lanun masa di hostel dulu. mariatul, hehehe

kak gee yang akan berkahwin seminggu sebelum aku. huhuhu

aku and kak gee lagi. anak sedara warden masa kat hostel dulu. tapi nak wat camna . nama jer anak sedara. jahat dia cam lanun gak. hahah

Di umah kak lang

mereka sangat teruja. haha

yeah.. we are super hot gurl on that nite. suma mata cam hampeh jer. jadi mata kucing

izat anak kak ela cuba meraba mariatul. LOL

kak lang(tuan umah) yang tak masuk kamera.

posing yang aku rasa paling sinonom dengan aku

pipi aku yang sangat tembam, mariatul yang sangat mantain

kamilah otai

hot nyer kami disitu

izat yang cam tak bapa sudi nak snap pic ngan aku

Kami yang semakin gemuk

hahahhaha. ada ceirta sebalik ini pic


Mamat nih sangat excited nak bergambar dengan mariatol. hahaha. mereka adalah tekong nasyid masa skolah2 dulu

mana kak lang?



No comments:

Post a Comment