5.7.11

mee bandung bajet buatan aku

semalam feeling aku rasa cam nak makan mee hailam lak. al kisah nya aku ada makan mee hailam hari sabtu haritu dekat rumah cousin laki aku, then feeling nak buat sendiri lak. so semalam aku dengan konfident nya pergi giant beli bahan-bahan untuk di masak

kena dengan tema aku nyer mee hailam aku beli fish cat, fish ball, sawi n carot. that all. tak da ayam tak da daging, sotong n udang bagai. konpem sapa yang makan mee hailam aku tak kena sakit gaut.. selamat dunia akhirat sebab mee hailam aku berasaskan sayur-sayuran... 



air bandung adalah wajib bila umah kami terlalu banyak susu..susu lebih buat kek. sangat superb.

abaikan yang berlemuih di tepi dinding mangkuk tu. fokus kepada texture and rasanya. rasa sekali pasti  maw lagi. fish cat dia terrible sikit rasa. tak tau sama ada dah expired atau flavour masam. memang damn pakcik kedai bawah kalau aku check balik plastik fish cat tu tarikh dia memang dah expired

kalau di tambah dengan udang bagai, konpem2 kalah mee udang mak jah kat kuala sepetang. dia dah boleh tutup kedai and prepare pegi haji dah, aku akan take over and konker. hahahahahaha. gelak setan

abaikan surat khabar tersebut. fokus pada periuk mee tersebut. terbaik.


lepas ni aku nak cuba mee kuah pulak..

cekidot.

1 comment:

  1. arggggghhhhh!!!!!!!...kembang tekak saye mengenangkan fish kek itu...mcm tobat xmo mkn fishkek dah....

    ReplyDelete